2011/11/04

Håll tummarna

Kom hem med en sprängandes huvudvärk idag. Men anledningen är ganska solklar.

Jag har skrivit min andra tenta idag. Har varit fruktansvärt nervös och kände mig nästan illamående i morse när jag satt upp alla mina saker på bordet och bara väntade på att få tentan framför mig. Jag har inte alls full kläm på det på samma vis som på förra kursen även om det kändes ganska hyfsat när jag tittade genom det. Men sedan började jag skriva och jag vet inte riktigt var min säkerhet tog vägen. Där var en räkneuppgift men den hoppade jag över och tog sist så jag inte skulle bli sittandes med den och missa en massa annat. Jag skrev på allt och jag hoppas jag fick med det väsentligaste också. Räkneuppgiften var en stor fråga så där kan hela 10 % försvinna om jag har fått det helt tokigt. Men nu är det gjort och nu väntar några veckors bävan innan resultatet kommer. Det enda jag kräver av mig själv på denna kurs, som med alla andra kurser också förstås, är att jag ska klara det. Jag vill verkligen inte ha en tenta hängandes som man behöver fundera på samtidigt som man får ny information. Usch vilken hemsk tanke.

Efter var vi några som gick ut och åt. Riktigt mysigt att bara sätta sig ner och slappna av och kallprata lite. Vi är en bra klass med härliga människor som verkar acceptera varandra för vad vi är. Som nu när vi gick ut var vi några som brukar umgås och några som jag inte brukar umgås med. Och det var när vi satt där och hade det trevlig som min huvudvärk började komma smygandes. När jag körde hem hade jag så ont att det snurrade till och jag var på väg att stanna vid kanten men som tur var så släppte yrseln. Så det var bara hem och stoppa i sig lite tabletter och krypa ner under täcket en stund. Nu mår jag bättre men jag känner mig tung i huvudet. Så ikväll händer det inte mycket i frugans liv.

Håll tummarna nu att jag klarat det.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails