2011/11/26

Så skulle det adventspyntas

Försöker adventspynta lite och jag hittade röda röda fina gardiner som vi skulle ha i storarummet. Äntligen skulle här bli julgardiner och riktigt julfint även i detta rummet. Så efter några timmars gästspel på jobbet, som dessutom blev lite längre på grund av att jag blev ståendes efter en trafikolycka, så ställde jag mig för att stryka dom.

004

Och visst blev det lilla fönstret fint. Jag fortsatte att stryka och när dom 5 andra var färdiga och påsatta på stången var det tyvärr inte lika fint. Dom var sneda och olika långa så snacka om antiklimax. Så det var bara att dra ner dom igen och sätta upp dom gamla vanliga. Jag har köpt gardiner där innan och det har inte varit några problem men nu blir det att lämna tillbaka 3 av 4 paket. Några nya vill jag nog inte ha av den sorten när oddsen är så dåliga. Så typiskt.

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Åh, vad segt att det inte blev som planerat... :-P

Själv har jag inte ens fått upp stakarna än. Bara två julstjärnor (blomman alltså). Räknas det? :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails