2011/11/13

Som små svampar

Ibland inser man att man inte är så ung som man vill tro att man är. Speciellt när barnen lär sig saker mycket fortare än en själv, just då inser man detta faktum.

Lilly har fått lite datortid nu också. Hon har pratat länge om det och för ca en månad sedan fick hon då äntligen lite tid att prova. Första gångerna gick det väldigt knackligt och muspekaren for över hela skärmen. Detta är sådan saker som för oss lite äldre som det hade tagit lite tid att komma på, men inte för dom små. Hon kom och fråga för en stund sedan om hon fick spela och jag sa ja. Hon satt sig vid kära makens dator och satt på sig lurarna.

-Jag vill spela Friv sa hon. Jag vill sätta på det själv fortsatte hon medans hon startade upp internet, klickade in sig i favoriter och klickade på Friv-knappen. Det är lite högt sa hon sedan och klickade upp volymknappen för att sänka. Bredvid satt en gapande mamma och det var då det slog mig. Herregud vad dom snappar upp allt fort. Dom är som små svampar som suger åt sig allt som dom har nytta av. Jag önskar verkligen att jag själv hade haft lite “svampfasoner” kvar. Det hade suttit fint nu när man studerar.

002

Sedan kan det förstås vara gott med tumme även när man spelar och är koncentrerad.

1 kommentar:

katarina sa...

det är helt kanon.. har frågat mina barn om hjälp många ggr :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails