2011/11/24

Jag behöver ställa in julen

Fy fasen säger jag bara. Jag behöver ställer in julen eller det är väl snarare så att vi inte har så mycket val. Räkningarna har bara hopat sig, igen, och nu börjar det kännas att jag inte får så mycket som jag fått tidigare. Men jag vet faktiskt inte hur jag ska orka jobba mer än jag gör men det finns väl inget val. Jag vill fasen inte bli tvungen att hoppa av skolan för att vi har det kärvt. Men just denna månaden vill jag verkligen inte behöva tänka på det men med 14 stycken att handla julklappar till plus våra egna tjejer är det inte så lätt.  Julen förlorar sin charm när det blir såhär, att det bara blir ett tvång att handla samtidigt som man får dra in på till våra egna tjejer som tillslut knappt får något av oss för att alla andra ska ha. Så nu blir det en ont i magen månad enbart över hur allt ska gå ihop. Fy fasen vad jag blir ledsen på sådant här.

4 kommentarer:

Västgötskan sa...

(Nästan) samma här. Vi fick bl.a. en hundförsäkring på dryga 3000 kr. Jippi yeay, vad tacksam man är för de små "krypen" då... :-P

Nettan sa...

Usch ja, sådana stora saker vill man verkligen inte ha så här dags på året. Vi får försöka göra det bästa av det hela, kanske :-) / Nettan

katarina sa...

men.. måste ni verkligen handla julklappar till 14 st?? tycker ni ska ta ett snack med vederbörande o ändra det om så bara för i år
så gjorde vi när vi hade arbetslöshet här o ingen klagade alls

Nettan sa...

Detta är enbart till syskonbarn samt till syskon utan barn. Det är roligt med stor släkt utom när man ska handla julklappar faktiskt. / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails