2011/11/25

Som en blixt från klar himmel

Det är ganska irriterande när man i lugn och ro sitter och pluggar och plötsligt blir man attackerad. Låter farligt men det var det inte utan just enbart irriterande.

Sitter där och benar ut olika begrepp om olika saker och känner mig ganska tillfreds med mitt arbete. Och det är då, när jag arbetar som bäst som det händer.

Som en blixt från klar himmel attackerar en låtrad mig. Jag har inte en aning om varför den bara kom för jag kan inte associera den med något som jag läste.

“If you need a friend don't look to a stranger”

Jag försökte läsa vidare men den låg där och pockade på min uppmärksamhet. Jag hade den nästan på tungan hela tiden men till slut fick den som den vill när jag i ren nyfikenhet var tvungen att ta leta upp vad det var. Så när jag väl hittade den, vilket inte var så svårt får jag väl tillägga, så har jag suttit här med det där nördiga nostalgileendet. Så nu kan jag kanske få den ur huvudet och återgå till viktiga saker. Skolböckerna.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails