2011/11/22

Så blev det ytterligare en sexspalt

OBS! Gillar du inte sexprat hoppar du över detta inlägg för det råkade bli ett sådant.

Ibland, vad ska jag kalla det, råkar jag hamna på lite forum som inte är så rumsrena. Man skulle kanske kalla dom “amatör-sex-forum” eller något liknande. Familjeliv har ett sådant forum och som sagt så hamnar jag där ibland. Och det är ganska roligt att läsa vissa trådar. Visst att vissa trådar kan kännas allvarliga men jag måste nog säga att dom flesta enbart känns dumma.

Som alla dessa trådar med kvinnor som har förbjudit sina män att runka och sedan beklagar sig över att han ändå gör det. Att det är respektlöst mot henne att han gör det men det sägs inget om respekten gentemot honom. Att han har en egen vilja över sin kropp eller att hon inte har någon lust och aldrig vill ha sex. Vill inte jag njuta så får inte han? Jäkla trams säger jag bara. Gör han det istället för sex när det erbjuds så finns det kanske problem som måste pratas om men görs det för att det inte finns någon sex i en relation så vad är det att gnälla på. Förmodligen, ja nu klyschar jag, har dessa stackars kvinnor vars män runkar för att dom själva inte har någon lust aldrig själva upplevt orgasmen. Jag ser absolut inget fel i att tillfredsställa sig själv för att må bra. Och så länge det inte på något vis går ut över gemensamma samlivet så finns det inget fult alls, alltså onanera mera.

Sedan finns det också väldigt många trådar skrivna av män som ifrågasätter varför kvinnor inte tar satsen i munnen. Som helt allvarligt nästan verkar kränkta över detta. Verkar inte kunna vända på det att det inte är ok att göra sådant som man inte vill i sexväg. Att inte ens se den kränkning som det faktiskt hade varit mot tjejen att bli tvingad till en sådan sak som inte är önskad. Boho, sådana här saker är enbart egoistiska när bara ser till sin egen njutning och tvingar någon annan. Väx upp och inse hur det fungerar i en tvåsamhet.

Dessa två sakerna är väl bara irritationsmoment över att folk är egoistiska och inte tänker på någon annan än sig själva. Men det finns faktiskt trådar eller jag ska kanske säga forumsdeltagare som känns lite konstigt. Jag tänker framför allt på dom som har sig själva tillsammans med sina barn som avatar och samtidigt diskuterar hur ofta hon och maken har analsex eller vilka dom har haft trekant med i helgen. Jag tycker faktiskt det ser riktigt illa ut när dom har sina barn i gulliga familjeposer och diskuterar på dessa forum. Detta gillar jag inte. Men annars är jag naturligtvis för att kunna ventilera sina funderingar även om det många gånger nog hade hjälpt att stanna upp och tänka lite logiskt. Ja menar man ska inte ifrågasätta saker som någon annan inte vill fast man själv vill. Självklart ska man söka hjälp om det är helt vanlig vaniljsex vi pratar om, att man inte har någon lust alls i ett förhållande. Sex är det mest intima och den ultimata närheten och har man inte lust att få detta med den personen man lever ihop med och älskar så bör man ta reda på varför. Men man ska inte tvingas till att göra något, vaniljsex som avancerat. Och det är detta som många inte verkar fatta.

Jaha, så blev det ytterligare en sexspalt.

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Mycket kloka ord. Kvinnor (och män) har mycket konstiga idéer för sig ibland... :-P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails