2009/08/30

Stressrelaterat?

Lilly tog tidningen igår och gick ut på altanen. Hmm:andes och pekandes på brassestolen. Blev supernöjd när jag vek ut den. Satt sig och läste en stund innan det började regna.
Hon satt och somnade i soffan i går em. Tog henne och skulle lägga henne i sängen istället. Trodde jag iaf. När hon väl var lagd i sängen var hon klarvaken igen. Kan inte förstå varför hon inte hellre vill sova en stund i sängen.

Var iväg på kräftskiva igår hos A-C och Ulf. Alltid lika trevligt. Även om inte jag kände mig så trevlig eftersom jag mest satt där. Orkade inte anstränga mig så mycket. Jag körde eftersom jag inte ville dricka pga yrseln
Jag börjar mer och mer fundera på om det är stressrelaterat. Mår sämre när jag har varit upprörd och tex skällt på barnen. Då ökar yrseln Känner mig lite stel i axlarna och nacken också. Och jag är så jäkla trött alltid också. Som det är för tillfället känner jag inte att jag orkar eller klarar jobba i morgon. Blir välatt ringa farbror doktorn istället och höra vad som är fel på mig. Några prover skadar ju aldrig. Om inget kan det vara rätt skönt att kunna utesluta vissa sjukdomar som jag har gått igenom nu. För det är några stycken som man har funderat på om man har.

Känner lite dåligt samvete för att barnen har kommit lite vid sidan om nu dessa dagarna. Har inte haft ork att sysselsätta dom. Visst dom klarar sysselsätta sig själv ganska bra men det har blivit mycket tv tex. Så sitter jag här och funderar på om mina bekymmer är stressrelaterade och så har jag dåligt samvete för att jag inte lagt tillräckligt mycket tid på barnen. Jag måste kanske sluta vara/känna mig så jäkla duktig hela tiden. Ni vet den perfekta mamman som alltid gör allt för sina barn. Det är inte lätt. Vill ofta vara alla till lags, sköta mitt jobb så att ingen kan klaga på mig. Har jag själv hittat min diagnos? Nej det blir doktorn i morgon. Ja menar jag är väl inte typen som blir utbränd. Eller?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails