2009/08/19

Man måste kunna dansa balett mamma...

Var nere i stan och handlade lite innan. Själv med båda barnen. Det brukar gå bra. Och efter det skrivet kan ni nog ana att så inte var fallet;-).
Körde först in till stan för jag hade lovat Molly nya gympakläder. Hittade snygga, enligt mig, på Lindex men dessa föll inte alls donnan i smak.
Hon skulle ha en hel dräkt med en liten kjol som man kunde dansa med.
-Måste dansa balett med den mamma
Hon visade sen här hemma hur man gjorde också när man dansar balett.
Hon ställde sig på ett ben och lutade sig fram. Vinglandes, men hon gjorde något move i balett iaf. Jag kan tyvärr inte namnge det;-). Hon är för söt:-).
Vi hittade en hel dräkt med en liten tyllkjol som hon blev överlycklig för.

Men iaf tillbaka till handlingen.
Hon var jätteduktig när vi var i stan.
Allt började när vi skulle köra från stan ner till maxi.
Jag var tvungen att bälta upp hennes häst som hon hade satt i mitten. Detta resulterade i skrik och tårar.
-Man måste ha bälte mamma, lyckades hon få fram.
-Ja du måste. Hästen klarar sig.
Hästen fick vara utan för jag lyckades inte få fast henne i den andra hållaren.

På maxi började det småkinkas om lite allt möjligt. Var ändå ganska ok men jag kände irritationen växa.
Skulle prova regnkläder på henne men det gick inte för det var en liten döskalle på jackan. Tydligen är detta ett big no, no;-). Så jag får väl snällt leta upp andra till henne. Troligtvis måste dom vara rosa eller lila för att det ska vara ok. Vad ska detta barka hän med hennes modemedvetenhet?
När vi väl var färdiga packade vi in i bilen och begav oss ner till lidl också.
Det skulle jag ha hoppat över idag. Men detta insåg jag alldeles försent;-)
Hon sprang som en tosing inne på affären. Jag vet inte vad hon hade pregat in i öronen för lyssna gjorde hon inte ett dugg. Blev som en chock för denna stackars mamman med tanke på att hon alltid brukar vara duktig när vi är iväg såhär.
Så hela vägen hem kinkade hon över att hon inte fick följa med och handla nästa gång.
Nästa vecka ska jag köra SJÄLV:-)

Ikväll vid kvällsmaten sitter hon och säger en sådan där härlig kommentar som bara hon gör ibland
-Mmm, mamma. Det ska bli SÅ SMARRIGT.
Då är man inte arg längre:-)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails