2009/08/04

Sova? Nu?

Det har varit en tråkig fm. Lilly trilskades både när hon skulle lägga sig och har sedan vaknat 2 gånger i natt. En gång vid halv 2 och en gång vid halv 6. När hon vaknade vid halv 6 trodde jag aldrig hon skulle somna om eftersom det var ljust ute då. Men jag satt mig bara en stund i soffan som jag gör på natten och sen ville hon in i sängen igen. Skönt för denna mamman var inte speciellt pigg eller glad över nattens bravader. Jag fattar fortfarande inte varför hon har så svårt att somna på kvällen. Hon vägrar fortfarande vila middag så hon borde vara skittrött när det väl är dags att lägga sig. Men hon är kanske övertrött redan då så det är därför. Jag tror jag kan älta detta till domedagen för jag får nog aldrig något bra svar på det. Jobbigt är det iaf när hon inte vill sova.
Vi gick här innan idag och visste inte riktigt vad vi skulle hitta på. Det såg ut som om det skulle bli regn när som helst men vi packade fikakorgen och gick ut på lekplatsen. Fördel att bo mitt emot när man är rädd för regn;-). Tjejerna tyckte det var mysigt iaf.
Mollykommentar: Åh mamma detta var en HÄRLIG dag.
Det värmer när man inte gjort så mycket och ändå blir det bra för dom.
Molly är på väg ut på lekplatsen iklädd prinsesskrona. Har hon bestämt sig så har hon;-).
Lilly leker affär med...
Molly som gör geggamojja-kakor.
Nu kan lillan själv klättra upp på gungbilen.
Vi var ute länge och till slut orkade solen jaga iväg lite moln. Då gick vi hem så att dom kunde bada lite i den lilla poolen. Ja Molly badade och Lilly höll sig på torra land. Hon gillar inte alls att bada ute. När vi var nere vid sjön tidigare i sommar tyckte hon om det men det är kanske skillnad på sjön och poolen. Har inte blivit någon mer sjö eftersom vi haft sånt härligt sommarväder;-). Katastrof-väder är vad det varit.
Börjar jobba på måndag och börjar nästan känna panik över att det snart är slut. Jag vill verkligen ha någon vecka till och då med lite sol. Jäkla ältande på det med men jag kan inte rå för det.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails