2009/08/09

Ångest och altaninvigning

Hade riktig altaninvigning igår med Magnus och Pia. Grillade och tog några drinkar. Pojkarna och Molly badade. Såg härligt ut men jag ville inte dra till mig hajarna så jag fick titta på;-).
Satt och spelade lite frågespel. Behöver jag säga vem som vann:-).
Det var jättemysigt att sitta där ute. Tände ljuslycktorna och drog fram myggljusen. Härligt, härligt:-).

Men imorgon börjar allvaret igen. Har fasen ångest över att mina 4 veckor redan är över. Skulle lätt kunna ta 2 veckor till. Men man har ju inte det så bra att man har en massa semesterdagar sparade. Och dom jag har får man se till att ha till jul och till tillfällen man måste vara ledig. För jul tänker jag inte jobba för det är en av dom heligaste tiderna för min del. Träffa familjen och umgås.
Kan inte förstå hur folk lyckas spara semester. Vi har vissa på jobbet som nästan har 40 dagar sparade och ändå tar dom ut full semester på sommaren. Det är klart , vissa av dom har ju lite mer semester pga ålde men jag tycker ändå det är mycket.
Föräldrardagarna är också snart slut. Finns någon enstaka kvar till just tillfällen som jul. Lägger man in i tid kan ju inte arbetsgivaren neka. Nu är det ju aldrig några problem på jobbet över sådant men det är ändå skönt att kunna lägga fp istället för semester om det är någon arbetskamrat som gnäller. Känns mer rätt att göra det på det viset då.
Men det är väl ganska långt till jul. Men det går alltid så fort så snart är vi där.

1 kommentar:

Hallon & Blåbär sa...

Visst går tiden för fort och speciellt semestern, börjar också smått få ångest börjar jobba igen 1sept efter att ha varit föräldraledig i 3 ½ år, det har gått fort.

Skönt iaf att ni hann med lite altaninvigning innan du började jobba och hoppas det blev en lugn första dag på jobbet.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails