2009/08/03

Home, sweet home

Gud vad det är skönt att vara hemma.
Borta bra men hemma bäst stämmer ganska bra det.
Resan igår gick jättebra. Vi tog ju bussen och spenderade 7 timmar på den. Molly var hur duktig som helst. Lyssnade på lite saga, ritade lite, läste lite, sjöng lite och åt lite. Inget gnäll på hela resan.
Jag tror hon underhöll hela bussen emellanåt med sina frågor och sitt filosoferande. Jag såg hur chauffören log ibland när hon hade sitt filosoferande. Vi satt precis bakom honom nämligen.
Hon har fått för sig att hon kan engelska och detta satt hon ett bra tag med igår.
-Mamma vad heter båt på SVENSKA?
-Det heter ju båt. Vi pratar ju svenska.
-Vad heter prinsessa på SVENSKA?
-Det är ju prinsessa.
Av någon anledning hade det blivit engelska ord enligt henne och så höll det på ett tag innan hon fick något annat att göra.
Jag hade förhoppning av att hon kanske skulle sova lite också. Men där misstog jag mig stort. Hon sov inte en blund på hela resan.
När vi bytte i Helsingborg för att ta tåget den sista biten var vi ganska trötta. Jag hade knappt druckit något under hela resan för att slippa behöva gå på toa på bussen. Kan väl säga att jag lyckades med min plan men jag var så jäkla darrig när vi satt i Helsingborg och väntade.
Det var så härligt att få krama om Rickard och Lilly när vi kom fram och dom hämtade oss.
Så nu är vi hemma och allt är som vanligt igen.

Lite bilder från vår minisemester
Glasspaus på vägen upp.
Ja, det blev väl något stopp till för att fylla på både kaffemuggar och andra muggar.
Bilen var fylld till bristningsgränsen.
Och det var härliga sommartemperaturer;-). NOT...
Badlandet. Bassängen med vågmaskinen i.
Och såhär var den vanligaste synen att se Molly på. Dykandes.
Hon satt mycket och klippte och tejpade och när tejpet tog slut blev det lim. Och en av gubbarna hon limmat på fastnade i håret. Tog ett tag innan hon eller vi märkte det för den satt ganska hårt i håret. Ska kanske tillägga att limmet var riktigt dåligt också.
Den fina tavelväggen hon jobbade på när vi var där. Jag har hört att man kan bli rik på sådant;-)

1 kommentar:

http://www.skotornet.se/blogg sa...

Mysigt ni såg ut att ha haft.. ang barn som filosoferar så kan man ju få höra både det ena och det andra.. frågade min nioåring om hon kunde förklara vad lagom är för nåt *fniss* Det gick ju inte så bra men var kul att se hur hon kämpade med att försöka.. hon VET ju vad lagom är.. kan bara inte förklara *hi hi*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails