2009/08/24

Sparka på dom som ligger...

Jobbat hela helgen. Då är det inte helt fel med måndagar;-).
En av våra härligaste vikarier jobbade sista dagen igår. Riktigt tråkigt.
Jävla regler från regeringen som gör att hon inte kan jobba kvar. Få ut fler i arbetslivet. My ass. Så drabbar det tjejer som hon som vill jobba men pga av reglerna från a-kassan kan hon inte. Finns absolut ingen logik i det hela. Men vad väntar man sig av rika högervredna politiker. Sparka lite till på dom som redan ligger.
Har en arbetskamrat som jobbar ca 25% för att hon inte kan mer. Har värk osv. Klarar sitta, gå och stå om vartannat i korta perioder. Hon vill jobba sina % för det klarar hon. Men nej då, då vill inte försäkringskassan betala mer. Va fan låt henne jobba dom % hon klarar. Hon vill men hon får inte. Logiken i detta är också noll.
Som jag sa så sparkas det på dom som ligger. Och det sparkas jävligt hårt också

1 kommentar:

Linda sa...

Ja, det är riktigt tråkigt. Jag trivs ju så bra med er och hade gjort allt jag kunnat för att stanna kvar. Men det hjälper ju inte när man inte får ngn respons från BIN. Jag kan hoppa in om jag vet att jag får ex 5 dagars vecka. Och fulla dagar. Då kan det gå ihop sig. Så om ex någon vill ha ledigt en vecka. Kan jag ta de dagar... Men men. Saknar er som fan!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails