2013/04/09

Roccoballe, så genialt

“Idag blir det Roccoballe” stod det att läsa.

Jag tror kanske bara det är vi 70-talister som ens förstår det där. Det är vad jag tror i alla fall för egentligen har jag inte en aning om det. Harkel, harkel.

Låt mig bli en pedagogisk sak och förklara följande genom att dela upp ordet.

1. Rocco = en person av manligt kön som exponerade sin kropp genom att spela in sig medan han tryckte upp sin stora balle i trånande kvinnfolk med hjälp av en liter glidmedel.

2. Balle = ett utmärkt skånska ord för ett manligt organ men det talar inte om storleken. Det gör dock den första delen av ordet.

Så nu stäpper jag ner min hårt uppsatta knut från nacken och lägger mina glasögon för nu har jag lärt er ordets betydelse.

Nu återstår väl bara att återgå till hela Roccoballen istället. Och jag kan väl säga så mycket som att jag har kommer nog inte kunna äta fläskfilé utan att tänka på den där Rocco som jag naturligtvis bara har hört talas om, jag är ju en fin flicka, och det kan hända att jag snart garvar ihjäl mig för på något vis känns det som om jag inte säger sanningens ord. För fläskfilé är precis vad en Roccoballe är.

Jag måste säga att jag är lite avundsjuk på att det inte var jag som kom på det briljanta namnet. Nej, det var naturligtvis allas vår Meekatt och jag surfar bara lite på vågen. Roccoballe, så genialt.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails