2013/04/23

Jag är vuxen och jag vet bättre

Ibland när man ser föräldrar som fotat eller filmat sina barn i situationer där man tycker att de ska hjälpa dem istället för att filma dem så kan man tycka att det är lite pinsamt. De är vuxna och borde veta bättre.

Detta är innan man själv varit i den situationen där man faktiskt varit på väg att be sitt lilla barn att vänta lite med tårarna för man måste ta upp mobilen för att fota. Man är ju liksom bloggare.

Men tanken hann bara fara genom huvudet innan jag tänkte det där. Jag är vuxen och jag vet bättre.

Men jag ska säga att jag var lite sugen ändå. Lilly, ja jag vet att jag har en dotter till men för tillfället är det just den lilla som gör alla konstiga grejer, satt i bilen och ville ha jackan knäppt. Jag bad henne vänta så skulle vi fixa det när vi kom fram och lämnade Molly på fotbollen.

Så kom vi fram till fotbollen och jag och Molly gick ur och jag öppnade Lilly dörr och fortsatte gå med Molly. Lilly halvstod i bilen men hon hoppade inte av. Jag bad henne komma men hon stod där med hängande huvud.

Så kommer jag fram och det var då jag var på väg att ta upp mobilen. Då har hon knäppt jackan själv och dragkedjan har glidit isär och fastnat sådär lite på sniskan. Normalt är det kanske inte något problem men idag blev det det.

Bältet var under och hon satt liksom fast. Och dragkedjan satt verkligen hårt. Så där satt hon med tårarna trillande för kinderna och jag svor lite eller ganska mycket när jag slet med den samtidigt som jag var på väg att bara le åt hela situationen. Jag kunde ju inte bara säga till henne att det får pappa fixa när vi kommer hem eftersom det hade blivit en lång fotbollsmatch och tråkig om hon skulle sitta i bilen.

Men till slut lyckades jag slita loss dragkedjan och hon kom loss.

Hon bad mig om hjälp men jackan sedan och vi tog det utanför bilen.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails