2013/04/13

Jag känner mig lite hög när den där känslan av “fan jag kan och jag gjorde det” kommer

Det känns så bra nu. Jag är stolt över vad jag presterar för tillfället och det känns underbart.

Men som med allt annat så är det väl lätt att känna sig nöjd just när allt flyter på som man tänkt sig och det är väl den känslan som man önskar att man kommer ihåg när svackorna kommer.

träningEn av anledningarna till min eufori idag är faktiskt att jag avverkat 10 minuter löpandes på löpband utan att stanna. Det där är 4 minuter mer än mitt personligt bästa i denna farten och bara det gör att jag känner wow, liksom. Det som är extra skönt är att det gick relativt lätt att springa också fram till 8,5 men jag kämpade på en halv minut i taget och när den klickade över till 10 minuter kände jag mig så jäkla nöjd.

Det är en helt sjuk känsla att plötsligt längta till att få testa och springa längre och längre. Det är inte alltid det går och ibland har jag fått kliva av innan jag tänkt men jag försöker och jag vill och jag längtar framförallt efter det. Det har nästan blivit som en pockande lite sak som jag vill göra för jag mår så förbannat bra när jag lyckas och jag mår bra även om jag inte kommit dit jag tänkt det vissa dagar. Jag känner mig nästan lite hög när den där känslan av “fan jag kan och jag gjorde det” kommer.

Vikten händer det inte mycket med nu. Det går några hekto upp och några ner så jag står i princip stilla för tillfället. Men jag tror jag håller på att forma om min kropp, inbillar jag mig i alla fall, så det är därför jag står still. Jag vill ner men som jag tjatat om tidigare så får det ta tid. Är detta en platå när vikten står stilla så händer det säkert andra positiva saker i min kropp istället.

Det är den här känslan och de där orden som jag önskar att jag kan gå tillbaka till när det blir kämpigt. Men för tillfället mår jag toppen och känner mig både nöjd, stolt och duktig. Ja och lite hög då emellanåt också. 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Heja dig!!

Nettan sa...

Tack. De där orden är alltid värmande och peppande att höra :-). / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails