2012/09/20

Nettan goes panschis

Youtube är perfekt när man vill förföras av musik. Att låta Robban göra sitt jobb är ingen hemlighet utan det njuter jag i fulla drag av. Det där är sådan där vanliga saker.

Jag upptäckte då igår att man kan hitta så mycket mer än förföriska stämmor och ljuv nostalgi. Man kan helt enkelt hitta matnyttiga saker som man har väldigt stor nytta av helt enkelt.

Det första jag fick lära mig, när jag satt med näsan tryckt mot skärmen och lyssnade, var att det heter Nordic Walking. Denna Walking innefattar ett par stavar och det visade sig att det minsann inte enbart är att snöra på sig skorna och gå ut och gå och asa dem efter sig. Åh, nej. Det krävs lite mer och panschisvibbarna jag kände la sig litegrann faktiskt.

Jag satt och studerade och lyssnade på vad hon sa och tittade på hur hon gjorde. Det skulle vara skonsammare för knä och man skulle jobba med ganska mycket muskler. Det skulle nog gå bra om jag bara vågade ta med dem ut.

Inget regn när jag kom hem så det var väl bara till att ta tjuren vid hornen och ta stavarna på en runda.

Jag måste faktiskt säga att jag är riktigt förvånad. Man bränner mer kalorier men det är mindre jobbigt. Vem gillar inte den kombinationen? Det som var mest överraskande var nog att jag inte kände av min fot som har gjort så förbannat ont i de nya skorna. Lite, lite kändes på utsidan men jag hade inte ont. Jag förstår faktiskt inte hur ett par stavar skulle kunna göra att jag inte får ont i foten. Jag är nog ett stort frågetecken över detta.

Helt klart går man på ett annat sätt för jag känner faktiskt av det på alla möjliga ställen. Jag är överraskad och jag kommer därför komma gåendes med mina panschisstavar igen.

stava

 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails