2012/09/29

Ego-boostar

Jag tror jag har kommit på hur jag boostar mitt ego. Helt omedveten av att det är därför jag gjort det.

Facebook, detta forum för diverse häng, har visat sig vara ett ypperligt forum för boostning. När jag väl har sparkat den där jantelagen i arslet och verkligen vågar säga att jag är duktigt så mår jag mycket bättre i mig själv också. Och det som gör att jag mår ännu bättre är att det är många som gillar mina egoboostningar och det blir ännu bättre så.

Jag vet inte om det säger en hel del om mig själv. Att bekräftelse är positivt för min del, fast det är väl det för alla egentligen. Men det är inte så att jag söker bekräftelse på några konstiga sätt utan bara en liten gilla-boostning. Det kan väl inte lägga mig i facket för att ständig söka bekräftelse?

Men jag kommer nog fortsätta med mina lite über-positiva inlägg när jag känner för det och när jag känner för en ordentlig ego-boost. Nu är det ju faktiskt så att jag inte enbart är uppåt hela tiden så jag blir ingen sådan jobbig som enbart har rosenskimrande vardag med barn som alltid gör som de ber dem om. Ånej, jag lovar att det inte kommer att bli allt för glättigt.

002

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Du är ingen Leila Lindholm... ;-))

Kram M

Nettan sa...

Haha, det är sant :-))). Jag söker uppmärksamhet på annat håll istället :-) / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails