2012/09/11

Den avlånga tingesten med massa sprickor

Lilly pekade på den hårda, äggskalsfärgade, avlånga tingesten med massa sprickor i som låg kvarglömd långt in på en av hyllorna i duschen. Hon petade lite på den och med frågande min undrade hon förstås vad det var.

-Det är en gammal tvål svarade jag.

Hon petade lite försiktigt på den och tog fingret till näsan för att lukta. Jag tror inte hon riktigt trodde på mig vad det var. Hennes tvål kommer flytande på flaska, med eller utan pump beroende på var den är, och hon fick helt enkelt inte ihop det.

-Hur har den kunnat bli så hård mamma frågade hon. Jag försökte förklara att den kommer så hård från början. Hon nickade.

Men gladast var ändå jag att hon faktiskt inte har behövt stöta på denna hemska, ohygieniska sak. Glad att folk insett att flytande är da shit. Naturligtvis sa jag inget om detta till henne men jag kände mig väldigt nöjd inombords. Ja, kanske lite gammal också eftersom den inte ens verkar ha varit med i något pekbok när hon var lite.

tvål

1-0 till pumptvålen.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails