2012/09/27

Jag svor och förbannade detta påfund

Keso är en vit, grynig massa. Vissa påstår att det är köttfärs gjort på Mumintroll. Denna vit, gryniga massa är väldigt god att använda tillsammans med lite skivad banan eller lite rivet äppel och kanel om man är sugen på lite efterrättigt. Annars kan denna vita, gryniga massa användas till att göra en god röra med rödlök och skinka och klicka i en bakad potatis som enbart har en klick vitlökssmör smältande på sig. Eller bara använda som den är till en kassler- och pastasallad som ikväll.

Denna vita, gryniga massa kommer paketerad i en hög, plastig förpackning med ett lock. När man sätter in denna förpackning ska man inte enbart hålla i locket.

2012-09-27 19.07.50

Den gled ur handen och landade med ett splatt med botten neråt. Vi som förstår lite fysik kan tänka oss vad som händer med ett fallande föremål som träffar ett fast, stillastående golv. Det blir ett ganska tvärt stopp. Detta tvära stopp resulterar i att innehållet, den vita, gryniga massan, i princip hoppar ur förpackningen i en lätt utspridd kaskad och landar sedan på lite olika ställen.

Kylskåpet var öppet vid detta tillfället. På nedersta hyllan låg där massa, på nedersta hyllan i dörren låg där massa och på golvet låg där massa. Nedersta hyllan var helt vitprickig, på undersidan.

Sedan kom det ett stort problem när inte ens doggen fick upp de vita knutorna som låg i halva köket. Så att försöka fösa ihop en massa klumpar som vid minsta tryck förvandlades till ännu mindre blobbar som dessutom blev helt utsmetade var inte det lättaste. Jag svor och förbannade detta påfund. Jag är rädd för att vi kommer att hitta förtorkade blobbar i olika skrymslen allt eftersom tiden går.

Sedan sket doggen på golvet mitt framför mig. Allvarligt? Undra om jag inte ska lägga mig tidigt ikväll.

1 kommentar:

Unknown sa...

Åuh no :-( Drar en liknelse till ägg. Inte kul att tappa råa ägg. Fullständigt OMÖJLIGT att torka/skyfla(?) upp. Ännu mindre kul när man tappar ett I KYLEN. (Jag vet att jag inte är världens smidigaste...)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails