2013/08/22

Känn min bitterfittighet

Låt mig bara utbrista ett jäkla surkärring läte. Gahhh.

Totalt jäkla hopplöst med ny dator. Speciellt när man, läs jag, har ett tålamod som räcker knappt en armslängd.

Mailen har som vanligt strömmat in men när det kommer bifogade filer så är det tydligen skräppost och blockeras då. De finns där i cyberrymden men det är inte tillgängliga för mig.

Detta ska jag klara själv tänkte jag. En stund i alla fall. Hjälprutan talade om vad jag skulle göra och jag skulle gladeligen gjort det on knappfan funnits. Efter några minuters frustration insåg kära maken att han behövde rycka in.

Efter några svordomar även från honom, fast i lugn ton och inte i falsett som frugan, hittade han rätt och problemet var löst.

Men se då har jag inget program som kan öppna och läsa de där bifogade filerna. Men herregud ska inte vanliga skriva- och räknaprogram finnas med.

Har jag sagt att jag inte tycker om nya tekniska, eller gamla tekniska, saker. Jag kan ha nämnt det någon gång sådär i förbifarten kanske.

Så på ren skånska så är det ett jäkla mög. Känn min bitterfittighet.

Imorgon är en annan dag.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails