2013/08/06

Här gäller det att samla poäng

Ibland är jag bara så finurlig.

Var och köpte tio säckar pellets efter jobbet och kände väl att här gäller det att samla poäng. Poäng genom att få lite gratis motion och träning. Så jag parkerade längst bort på den lilla parkeringen i och för sig men det var ändå inte närmast ingången. Jag pinnade sedan in och tog en flakvagn för att bege mig tvärs över hela “brädgården” där jag hittade pelletsen. Sedan var det bara att plocka säckarna och lasta dem på vagnen som sedan vägde lite mer när jag asade tillbaka den över “brädgården” för att komma till kassan. Betalade och asade den tunga vagnen över den lilla parkeringen för att sedan lasta in säckarna i bilen.

Så gratis styrka när jag istället för att köra in och lasta direkt i bilen fick lyfta en gång extra.

Sedan kom jag hem och då fick jag riktigt fnatt. Jag vet inte om jag ska skylla på värmen eller vad. Jag bestämde mig i alla fall för att göra något bra när jag bar ner pelletsen så jag svidade helt enkelt om till träningskläder. Mitt hårband gick sönder så jag snodde helt sonika tjejernas rosa istället och jag kände ju mig då mycket fräschare (skit i hen och sådant, jag älskar rosa och flickiga saker).

Så skred jag till verket. En säck i taget som jag bar runt halva huset. Vid källartrappan stannade jag och tryckte den 16 kilo tunga säcken mot bröstet och gjorde sedan tio squat innan jag gick ner med säcken. Så gjorde jag med alla tio säckar även om det med de tre sista bara blev åtta squat för jag var helt jäkla mör i benen.

Så 94 squat helt gratis fick jag bara genom att bära ner pelletsen. Känner mig riktigt nöjd över att jag kom på det. Kroppen är kanske inte lika go (sagt med en göteborgsk dialekt) som sinnet dock. Har grym träningsvärk redan i låren och i bicepsen. Jag hade mitt första riktiga pass på gymmet igår också efter lite semester slarv (andra har haft semester men inte jag men jag har liksom flutit med i semester-flowet) så jag var lite mör redan från början.

Så nu börjar allvaret igen och nu börjar mitt tjat för att få ert pepp. Men som tidigare har jag en helt otroligt stöttande och peppande skara som gör att det är lättare att ta sig framåt.

Så nu behöver jag allas stöd igen.

(Nu får kära maken bara ta de tio säckarna från tvättstugan och bära in dem de två meterna i pannrummet. Inte ens extra-steg-i-träningen kunde få mig att gå in i detta otäcka rum.)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails