2012/04/27

Uttalade ord som inte är för små öron

Jag har idag upptäckt en helt ny kategori inom bilförare som jag faktiskt aldrig stött på innan. Idag råkade jag ut för det två gånger samtidigt. Oddsen borde vara ganska usla för det men så var fallet i alla fall.

Bilförare 5
Denna bilförare tar sig friheten att sicksacka sig fram på en halvtom parkering. Har man koll på vad man gör är väl detta inte så värst farligt. Problemet med dagens bilförare x 2 var att båda hade sikte på samma parkering, på den halvtomma parkeringsplatsen, och körde därför tvärs över hela och verkade bara ha ögonen på parkeringsrutan. Så där kommer jag körandes, lite sådär halvsjungandes med Rammstein dunkande ur högtalarna, och ser dessa bilar komma. Jag fick ställa mig på bromsen och med ett rejält knyck stannade jag. Då hade jag en vit Volvo så nära fronten man kan komma och en svart annan bil nästan i passagerarsidan på mig. Jag står naturligtvis rakt och dom kom alltså körandes tvärs över. Kvinnan i Volvon blänger på mig och jag kan lova att jag blängde tillbaka samtidigt som jag uttalade några, många, ord som inte är för små öron och slog ut med armarna. Kvinnan i Volvon slog ut med sina armar också för att visa att hon skulle parkera i rutan. Jag svor igen och blängde och svor igen, denna gången med utgångspunkt att hon skulle se det. Jag är glad att jag hade handlat färdigt för hon hade nog inte velat träffa mig just då. Fasen, slutar dom aldrig att dela ut körkort i cornflakes-paketen.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails