2012/04/01

Nu avslöjas dom ~ April, april

Har du hittat några Aprilskämt i tidningarna idag? Jag läser tidningarna med väldigt skeptiska glasögon idag. Jag vet inte men jag tycker faktiskt att dom flesta tidningar brukar ha väldigt nördiga aprilskämt och för det mesta är dom lätta att upptäcka.

image

I torran (Norra Skåne) skriver dom om en avstängningsknapp som man ska trycka på när man lämnar sidan för att spara energi. Det kändes väldigt apriligt men jag var ju tvungen att vara säker. Så jag tryckte på knappen för att inte behöva fundera mer. Och mycket riktigt så kom där upp en sida med April, april.

image

I Uppsala Nya Tidning kan man läsa om att färgen i vanlig tatueringsfärg gör att p-piller blir verkningslösa. Detta resulterade i att Jessica fick två barn fast hon använde p-piller och nu inte vet vem som är pappor till hennes barn. Det känns lite sådär som aprilskämt faktiskt. Med tanke på hur många som har tatueringar idag borde detta ha kommit fram tidigare när barn efter barn ploppat ut utan att mamman planerat det. Vi får väl se om Jessica, med sina barn Billy-Ray och Månstråle, talar ut sedan om att allt är en bluff.

 image

I Arbetarbladet avslöjas det om 100-tals “buggspioner” från Försäkringskassan. Bara tanken på att 100-tals personer från Försäkringskassan skulle hinna med att spionera på vilka pensionärer som fortfarande skulle orka jobba är ganska skrattretande när dom inte hinner med dom ärenden dom redan har. Fast i Alliansens Sverige är i och för sig inget omöjligt vad gäller att jaga dom små och sätta dit dom på det bästa och smärtsammaste sättet så jag skulle inte bli speciellt förvånad om det faktiskt visar sig att detta stämmer. För det är ju så att Försäkringskassan spelar helt efter regeringens regler.

Har ni hittat några sådana där fundersamma artiklar idag? Aftonbladet avslöjar några andra tidningars aprilskämt och det gör även DN om ni är nyfikna på andra skämt. Men jag fortsätter att läsa tidningarna med mina skeptiska glasögon idag för risken är stor att det kommer att komma ett sådant där skämt som tar alla med storm och då vill jag vara beredd. För vem vill sätta en nylonstrumpa på tv:n för att få färg-TV och sedan leva med det i 50 års tid att man faktiskt gick på det? Nopp inte jag.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails