2012/04/06

Så jag saknar syster yster

Det känns så väldigt konstigt. Det är helt enkelt något som inte stämmer och något som fattas här just nu.

För första gången sedan syster yster flyttade upp till Norge, 11-12 år kanske, har hon alltid varit här om påsken. Detta året kunde hon inte komma ner och detta känns nu. Jag känner mig nästan lite nere för det känns inte ens som påsk. Allt det där roliga som vi brukar dra igång till påsk blir helt enkelt inte av och jag saknar allt folk som är på genomgång om påsken just eftersom hon är nere. Och jag saknar henne som fasen just nu, nästan så det gör lite ont i mig.

017
Det blev dock lite äggmålning när mamma och Kalle var nere igår och tjejerna fick påskägg som dom nu går bärsärk på. Men ändå var det inte samma för efter äggmålningen brukar barnen gå ut på påskharejakt när påskharen varit och lagt stora chokladkaniner i trädgården, så lägligt.

Men nu är det som det är och jag måste försöka rycka upp mig. Men jag saknar henne.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails