2012/04/26

Som en skamsen hund lämnade jag med svansen mellan benen

Stressad som fasen stegade jag in hos den lokala handlare. Dörrarna öppnades och plötsligt började bågarna blinka röt och tjuta. Jag tittade mig runt och insåg att det var jag som utlöst det. Eftersom jag är känd så vinkade dom bara in mig så jag snabbt kunde ta mitt paket bacon och betala. Gick genom kassan och då börjar fasen bågarna där blinka rött och tjuta. Som tur var var det samma personal som vinkat in mig en minut tidigare som var i kassa så jag tog skamset mitt paket bacon och lommade ut. Jag kände blickarna i ryggen på folket som stod i kön. När dörren öppnades skulle min skam fullbordas när jag tog steget ut och bågen i dörren vid ingången började blinka rött och tjuta. Jag lyfte inte blicken utan nu stirrade jag stint ner i marken och lyfte bara blicken så pass mycket att jag såg var jag gick. Som en skamsen hund med svansen mellan benen lämnade jag affären bakom mig. 
Jag har inget nytt på mig och har haft dessa kläderna på mig mängder av gånger när jag varit på affären. Jag kommer frysa i morgon när jag ska göra stan och springa på en massa affärer och inte våga ha jackan på mig eftersom jag inte vet varför den tjöt nu. Kommer bli en intressant dag i morgon.

Obs! Uttrycket känd innebär att jag är en rebell som drar kortet när jag handlat för fem kronor och sedan packar i små påsar som jag inte betalar. Jag kände bara att jag ville förklara det eftersom det tidigare rådde lite delade meningar om vad jag var känd för. Så rebell = känd.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails