2012/04/15

Detta ständiga gnäll

Jag kan nog tänka mig att jag både kan vara lite gnällig ibland och till och men en jäkla bitterfitta om det vill sig illa. Men det är dom där speciella sakerna som gör att jag går igång och inte kan sluta. Det blir ändå att jag kan behärska mig och inte gnälla hela tiden. Men just nu måste jag faktiskt gnälla och jag måste gnälla på dom som gnäller.

Jag läser ofta Aftonbladet på nätet. Lätt och smidigt och man kan kommentera med en gång om det är något man har att säga. Och det är här det där med gnäll kommer in för under dom flesta artiklar finns alltid tråkiga kommentarer som verkar vara lagda enbart för att vederbörande vill ha sitt namn där. Allt som oftast är det kommentarer om att just den tidningen aldrig har något vettigt att säga eller ifrågasättande och förlöjligande över artikeln. Och det är detta som börjat reta mig mer och mer eftersom dom ändå har klickat in sig på artikel, ofta säger rubriken vad det handlar om, och ändå ska det gnällas över att ingen orkar läsa skiten. Har man enbart sådana kommentarer att komma med så låt bli. Det blir bara så jäkla tramsigt och speciellt när det är sådan kommentarer om att ingen vill läsa och ändå är dom där. Välj en annan tidning eller sluta att gnälla över oväsentliga saker.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails