2013/02/14

Är det positivt eller bara creepy

Är du en gäspare som gång på gång gäspar när någon annan gör det?

Det där lite pinsamma när man befinner sig i en folksamling och upptäcker en gäspare och med ens försöker du svälja din egen gäspning men istället gapar du själv stort, andas in djupt så ögonen tåras och gäspar. Och detta händer gång på gång på gång så fort du ser en annan gäspare. Det finns liksom inget att göra åt det utan de bara kommer.

Men visste ni att ju större empatisk förmåga du har ju lättare har du att bli smittad av gäspningarna. Både studier från USA och England visar på samma sak. Det sätter det hela i helt andra dager. Då vill man vara den som ständigt gäspar om det är så att det speglar ens empatiska förmåga.

Jag smittas väldigt lätt av gäspningar. Gäspar någon annan så kommer jag också att göra det. Så jag känner mig ganska lugn inför detta med empati. Men det är liksom ingen nyhet för mig faktiskt eftersom jag räknar mig själv som en mycket empatisk människa.

Jag har till och med suttit här och gäspat nu medan jag har skrivit om det. Det vet jag inte om det är positivt eller bara creepy men så har det varit i alla fall. Fem stora gäspningar och fem gånger där ögonen fylls med tårar som jag måste torka bort.

Smittas du lätt av gäspningar?

 

 

2 kommentarer:

katarina sa...

du är ju för rolig.. om vi svarar nej är vi osympatiska då? *skrattar hjärtligt'

Nettan sa...

Hm, nej? ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails