2012/07/06

Var ska jag sätta den arga lappen?

Ibland blir jag så jäkla förundrad över vad folk tänker på. Eller det är väl snarare bristen på att kunna tänka som gör mig förundrad.

Att starta gräsklipparen klockan kvart i åtta är så jäkla ogenomtänkt som det kan vara. 7:45 smaka lite på tiden och säga att det är ok? Tänker inte folk på andra? Det säger väl sig själv att det finns folk som kanske sover då eftersom det fortfarande är MORGON och dessutom semestertider för vissa. Jag tror man skulle kunna läsa in en viss irritation här och det är bara milt sagt. Hade jag varit piggare på morgonen, precis när man blir väckt av en jäkla gräsklippare hade jag nog gått ut. Men bh-lös och knullrufsig vill jag skona mina granna från den synen. 

Till klockan 10 tycker jag man håller sig lugn med saker som kan störa grannar. Jag ska kanske skicka runt mina barn till andra när de vaknar vid 7 och vill ut och leka med andra.

Alltså man får inte vara så jäkla egoistisk. När man bor i kvarter måste man för fasen tänka ett steg längre. Alla har inte 7-4 jobb utan det finns faktiskt andra som jobbar när andra är lediga och därför håller helg mitt i veckan.

Kan undra om gräsklippning är bostadskvarterens tvättstugeproblem i hyreshus? Undra var jag ska sätta den arga lappen eftersom jag inte vet vem den skyldiga är? 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails