2012/07/29

Idag måste man vara mer än bara en god vinkännare

Jag är inte bara mamma, skulle jag mycket väl kunna börja detta inlägg med men det passar faktiskt inte in.

Idag måste man vara mycket mer än bara en god vinkännare när man ska välja tillbehör till köttet. Idag måste man även vara en god potatiskännare fick jag erfara. Hade planerat en god potatisgratäng men några sådan potatisar fanns inte. Så jag planerade in något helt annat.

001

Någon sött liten ruta med information hittade jag på många av påsarna. Jag valde med omsorg där jag stod. Jag försökte hitta smakerna och se vilken som smakade bäst men det är svårt när man inte tidigare ens har tänkt på att potatis smakar väldigt olika. Kan kanske bero på att jag tidigare enbart köpt sådan där plockepotatis och detta är kanske inga delikatesspotatisar precis. Men jag gjorde till sist mitt val.

483 
Det blev riktigt gott att koka dem först och sedan grilla dem med lite flingsalt på. Sedan vet jag ju inte om det hade varit lika gott med någon annan potatis men jag fick för mig att denna var riktigt smarrig för att det var någon sorts delikatess. Det kan vara så att den grillade ytterfilén och tzatzikin gjorde pricken över i:et också. Rap.

4 kommentarer:

Västgötskan sa...

"Inslag av GRÖN doft"....??
Haha! Förlåt, men.... Hahaha! :-D

Kram

Nettan sa...

Det där funderade jag också på. Jag stack ner snoken i påsen och drog in för att få en liten hint om vad grönt doftar. Men jag blev besviken för det luktade fasen bara potatis ;-). / Nettan

Unknown sa...

Grön doft?!? Ser smarrigt ut! Hur länge fick dom på grillen?

Nettan sa...

Maggan: Jag kokte dem först och vände dem bara i lite olja och flingsalt innan jag la på dem. De var bara på för att få grillyta så jag tippar på 5-10 minuter, lite beroende på hur varm grillen är. Jag kan varm rekommender det för det blev väldigt gott. / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails