2012/07/08

Garantera häng vid skålen så vågar du chansa?

Nu är det längesedan jag kom med något gott recept så därför är det väl dags. Så följ detta enkla recept och jag lovar en lyckad kväll.

1 skvätt olja, ej oliv
2 skvättar smör, gärna flytande
3 skvättar hårda majsfrön

Värm allt under lock i i kastrull på spisen ca 3-4 minuter. Viktigt att ha locket på hela tiden och inte bli nyfiken när det börjar väsa för sakerna hoppar runder där i och jag kan garantera att man inte vill ha dessa innanför tröjan. Se till att rista lite i grytan.
Häll upp i en skål och häll på lite salt. Ät och njut och var beredd att dricka lite eftersom det där lite salt ofta kan hända att det blir lite mer eftersom det först inte smakar så mycket.

Jag har hört att det finns färdiga små paket att stoppa i mikron som ska ge samma resultat. Detta rekommenderas dock inte eftersom mitt recept är garanterat mycket smarrigare. Tidsmässigt nästan det samma. Du kan dock inte passa på att gå på dass när du gör mina men med tanke på att vi är människor med tid så hinner man nog göra det innan.

Jag kan garantera häng vid skålen så vågar du chansa?

popcorn

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails