2012/07/10

Ett riktigt Alien-uppvaknande

Ni vet hur det känns att komma hem efter en ordentlig fylla. Hur man tungt lägger sig i sängen med spannen bredvid sig i fall att. Hur man försöker att få tag på fasta saker så att sängen ska sluta snurra. Hur man sakta försöker vända på sig för att inte väcka det där snurrande monstret mer än nödvändigt.

Gånga detta med 10 och jag lovar yrsel from hell. Och det är dags igen när jag vaknade med kraftig yrsel i går morse. Att några jäkla små kristaller kan orsaker ett sådant snurrande är helt obegripligt.

Kära maken råkade ut för mig i natt. Jag kan bara ligga på vänster sida och i natt har jag vänt mig mot kära maken och hamnat på höger sida. Detta resulterade i en skräckupplevelse när jag med ett ryck vaknade och allt snurrade och det kändes som om jag inte hade någon fast punkt alls. Tydligen hittade jag en till slut och det råkade bli kära makens ansikte. Så där låg jag och ojade mig över hur jag skulle få allt att sluta snurra medans han fick ett riktigt Alien-uppvaknande med en hand i ansiktet som dessutom kramade rejält. När jag väl lyckats vända mig och fått tag på världen igen hörde jag hur kära maken tassade ut och la sig på soffan. Det säger jag inte om efter det uppvaknandet. Jag kan tänka mig att han såg små Aliens komma ur magen så fort han blundade.

alien-i-ansiktet

Nu blir det till att föröka göra lite övningar för att tvinga kristallerna på plats. Jag försökte igår men det slutade med att jag vinglade till toaletten och nästa kräktes. Men det är väl bara på att och föröka igen för jag vill verkligen bli av med detta. Otäcka jäkla snurrsjuka.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails