2012/07/04

Jag smekte den sakta och monstret fick liv

Ibland kan man bli lite stolt. När det gäller tekniska saker kan man dessutom bli mycket stolt.

Datorer är bra saker att ha. Man kan viktiga saker som att skriva i bloggen, logga in på facebook och just fucking Google it. De där viktiga sakerna för en skön sinnesro. När det sedan kommer till de där andra sakerna som att installera, avinstallera eller uppdatera program så känns inte de så viktiga. Dock har jag fått det till mig att de visst är det och på något konstigt vis så blir uppdateringar gjorda fast jag inte gör dem. Det skulle möjligtvis kunna vara min eviga support som gör dem när han tröttnar på mitt tjat om att det är segt och inte alls vill som jag vill. Det kan lätt bli lite tjurigt då, speciellt om jag är uppe i viktigheter som bloggande eller facebookande. Ni vet viktiga saker helt enkelt.

Så när syster ringde för en stund sedan och ville ha hjälp med lite papper svartnade det nästan för ögonen. Helt själv skulle jag nu attackera skrivaren, den där skrivaren som faktiskt var både skanner och kopiator också. Och det var just till kopiator jag skulle använda den.

Jag närmade mig det lilla svarta monstret med försiktighet. Här gäller det att från början visa sina goda avsikter och behålla den som vän. Smekte försiktigt knappen med kopia och plötsligt lös den upp som en julgran. Jag försökte fukta mina torra läppar. Tänkt logiskt nu frun försökte jag lugna mig själv med. Jag såg min hand sträckas fram och trycka på en knapp. På denna knapp stod det naturligtvis något bara att veta för att utesluta hur det ska fungera.

Monstret fick liv. Det surrade och burrade i den. Jag sköt mig lite bakåt på min rullande stol. Jag ville liksom inte att den skulle visa sitt vreda och låta det gå ut över mig. Så plötsligt började den spotta ut papper. Likadana papper som låg uppe i maskinen. Med ett nöjt leende klappade jag om monstret och kände mig väldigt nöjd över att vi idag är vänner. För nästa gång kan det mycket väl vara så att knapparna inte alls ser likadana ut eller sitter på samma ställe. Måste vara monstret som ändrar för jag vet minsann vilka knappar jag har tryckt på idag. Eller kanske inte.

004

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails