2012/07/26

Så råkade det bli en semesterblogg ett tag

Hej och vælkommen till Nettans nya semesterblogg. Det ær i alla fall vad det kænns som om det blivit. Lite sådant dær tråkigt "Idag har jag/vi gjort blaha, blaha" eller något liknande. Men vad fasen, ibalnd måste man ju tænka lite outside the box eller snarare insid kanske. Så idag har vi varit på æventyr igen. Jag har blivt ækta storstadsturist nær jag blivit invigt i kommunikationsfærdmedel. T-bana ær inte længre en nyhet før mig eftersom jag før førsta gången åkt idag. Stort steg før en lantlolita.
Så 278 meter øver havet møttes vi av denna gigantiska sak. Det ær dock lite svårt att beskriva hur brant den faktiskt ær.
Ett førsøk men ændå inte helt helt riktigt. Jag ær dock imponerad att jag vågade mig fram så pass långt som jag ær. Herregud vad høgt det var och vi står inte ens i hoppbacken utan dær de landar.
Ja, lite polarforskning blev det också. Vi skulle væl egentligen varit færdiga før dagen dær men kom på att vi kunde ta en runda till Vigelandsparken också. Det blir så nær man kan åka så mycket man vill.
Det kændes som om syster hittade något hon tycket om i alla fall.
Skulpturerna ær otroligt vackra och så otroligt detaljerade. Muskler och nyckelben som ær perfekt utskurna. Detta ær en av mina favoriter som speglar så mycket kærlek och sorg på samma gång. Så otroligt vackert.
Den 17 meter høga monoliter med 121 olika figurer på. Jag har lite svårt att førstå hur man klarar av att hugga ut dessa. Ansikten, muskler, ryggrad, tå, brøst och snoppar. Det ær helt otroligt.
Så natruligvis en kopia på kæra maken och min morgonyoga också.
Så den størsta tabben jag gjort på vældigt længe. Jag hade faktiskt glømt att ladda kameran idag men den klarade sig. I alla fall till vi møtte ett otroligt hæftigt skepp som var på væg in i hamn. Det var ett vanligt stort skepp fast det hade segel också och ræknas tydligen som en av værldens størsta segelfartyg. Så nær vi møtte det tog jag på fronten och nær jag skulle ta på hela var batteriet slut. Jag kan væl sæga att jag blev lite sur. Wind surfer heter skeppet om ni vill se det i sin helhet. Det har dock seglat førbi Nesoddenbåten nær vi satt i den och det var riktigt hæftigt. Det seglar till Gøteborg imorgon tydligen. Jag kan se alla intressepilar som kommer flygandes. Nu ær det dags att packa lite før imorgon ær det dags før hemresa, by bus. Kænns verkligen lockande med tanke på att det verkar vara ordentlig høgsommar i Sverige. Men det ska bli skønt att komma hem och kramas med de mina. Hur skønt och trevligt jag æn har haft det så saknar jag dem. Ha de.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails