2012/06/28

Utmana med djärvhet de olika könsrollerna

Vi knäckte könsrollerna igår.

Kära maken valde en röd tandborste och jag tog den blå. Mycket kontroversiellt, eller hur? Ibland gäller det att vara lite djärv och utmana. Fast hade där funnits en rosa hade jag nog inte varit lika villig att plötsligt utforska våra könsroller. För det är så att rosa är en väldigt tilltalande färg och jag gillar den. Buha, vad stereotypt för en flicka, kvinna, käring men jag har faktiskt varit väldigt blå (blanda inte in politik i färgen bara för då är blå en ful och dålig färg) i hela mitt liv innan så jag tycker faktiskt att jag kan få ha den rosa tandborsten om den finns.

002

Så jag undra vad nästa steg i denna genusutveckling kommer att bli. Blir det strap-on månne? Jag tror kära maken väljer en blå tandborste nästa gång i så fall Blinkar.

Obs! Ignorera tjejernas självvalda rosa tandborstar. Man kan liksom inte utmana vilka som helst. De har i alla fall inget med inlägget att göra.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails