2012/06/22

Sju sorters blommor eller sju sorters ställningar?

Sju sorters blommor pratas det om att man ska plocka och lägga under kudden för att drömma om sin tilltänkta. Det är otroligt skönt att slippa tänka på det eftersom jag har mitt på det torra. Dessutom är jag allergiker så om jag varit ensam hade nog ingen velat ha mig efter en natt då blommor hade andats. Rödögd, snörvlig och nysig känns kanske inte så värst midsommarsensuelt.

Därför tycker jag det låter mycket bättre att byta ut dem sju blommorna till sju ställningar istället. Helt i min smak måste jag säga. Så jag måste dela med mig av dem till er för att ha möjlighet att njuta av dem. Dock blir det lite moderering för egen del men det ska nog ordna sig.

1. Missionären på blomsterängen.
Första problemet. Vi har ingen blomsteräng i närheten att älska på. Det närmaste jag kan komma på en blomsteräng är de vildvuxna prästkragarna som står bredvid vår pallkrage. Dock är det lite småstenigt runt men det ska nog gå.

2. Bakifrån mot gärdsgården.
Vi har en liten stenmur utanför vårt hus, ca 40-50 cm hög, så möjligheten finns. Annars finns ett vitt staket på festen vi ska till.

3. Ståendes en snabbis under sillunchen.
Att smyga iväg är aldrig fel. Men mot husknuten på en fest med 30 personer kan bli svårt. Men något skrymsle brukar aldrig vara svårt att hitta.

4. Ridställning under natthimlen.
Skulle helt klart kunna fungera. Gräs är mjukt för knäna så är även jord och grus. Lite svårt att dölja dock om man kommer tillbaka och ser ut som om man gått en gyttjebrottningsmatch.

5. Kamouflerad skedställning, sida vid sida.
Skedställningen hade nog varit den minst kamouflerade av alla. Jag tror det flesta hade undrat varför vi hade intagit ett vertikalt läge. Men ska man sova över hos någon och det är fler i rummet är det ju inte helt fel.

6. 69:an med jordgubbar och grädde.
Det där låter som om vi ska smussla hem lite gubbar och grädde efter festen. Kanske ta det som förspel innan missionären på sommarängen.

7. Nakendans runt midsommarstången.. för den vågade.
Det blir till att smyga ner till hembygdsparken och kasta kläderna och likt älvor sväva fram. Skit samma att det är vandrarhem.

Så det är bara att välja och vraka nu. Men ska det vara så är det sju sorters blommor så ska det vara sju olika ställen ikväll också. Oj vilken trevlig midsommar det kommer att bli.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails