2013/06/14

Jag knöt mina händer i fickan för att inte bitchslappa

Ibland är det svårt att behålla sin profession. Väldigt svårt men som det proffs man är så klarar man det ändå.

Som till exempel när en av mina gamlingar frågade mig om jag visste varför Karin Boye tog sitt liv. Det visste jag inte svarade jag.

-Jo se du hon var homosexuell, ja det är när man tycker om någon annan kvinna alltså, så hon gjorde det enda rätta. Ja nuförtiden har alla blivit hjärntvättade för att tycka att det är normalt med homosexuella. Män är väl sin sak men kvinnor borde minsann veta bättre. Tänk att de inte spärras in längre.

Jag bet mig i tungan, jag knep ihop mina läppar och jag bad till någon högre makt att jag inte bara skulle ta tag i personen och rista denne och fråga hur det är med människosynen. Jag knöt mina händer i fickan för att inte bitchslappa och fråga om personen är alldeles från vettet som anser att ta livet av sig är det enda rätta.

Men jag har en profession och det är vid sådan tillfällen som den sätts på prov. Men jag klarade det naturligtvis.

-Nu tror jag minsann att det regnar igen. Då finns det hopp för härliga jordgubbar till midsommar sa jag.

Personen tyckte det lät bra men jordgubbarna var inte det enda som växte. Gräset behövde verkligen klippas igen.

Jag är verkligen ett sant proffs.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails