2013/06/09

Ibland inser man att det är bra med övertydlighet

Ibland inser man att det är bra med övertydlighet.

-Va snäll och ta av dig skorna i hallen och spring inte omkring med dem på inne sa jag till den lilla.

När jag sedan gick ut i hallen möttes jag av detta.

IMG_20130607_143548

Visst står skorna i hallen, även om det är ett litet överhäng på den ena, men i helt fel enda om man säger så. Och, visst, jag hade inte sagt att de skulle stå där skorna ska stå men jag trodde liksom att det var en självklarhet efter snart sex år.

Det är bara att inse att det finns inga självklarheter. För mig finns det naturligtvis men inte för mina telningar. Så ibland är det bra med övertydlighet känns det som även om de de gånger det blir det så tittar de på mig som om jag var från en annan planet. Självklarheter då liksom. Men bara då.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails