2013/06/23

Det där är saker som kan få livet att vara sådär underbart

Ibland är livet bara sådär underbart.

Som efter några timmars bastande hos grannen i deras vedeldade bastu. Med jämna mellanrum med ett svalkande dopp i polen och några sipp på ett glas vin. Det bästa är nog efteråt när man “duschar” i bastun. Att kunna stå och skrubba sig i värmen och skölja av med det svala vattnet som finns tillgängligt i den stora spannen. Skrubba och smörja.

jane hellen shampoAtt det sedan råkade finnas nostalgi i detta var kanske lite otippat. Nostalgin stavades Jane Hellen schampo och balsam. Mer 80-tal kan det nog inte bli. Så med jämna mellanrum kom jag på mig själv med att sniffa på mitt hår och drömma mig bort. Drömmar om gångna campingturer med bästisen Mia och hennes familj. Jag tror jag själv måste köpa in några flaskor, för jag har stått och pillat på dem i affären och tänkt köpa, för att kunna använda någon gång ibland.

När man sedan är helt färdig känner man sig som en nyutsprungen nyponros som doftar av vårmorgonens daggfräschhet. Och man mår så bra i kropp och själ att man skulle vilja genomgå denna lilla minispa varje dag.

Det där är saker som kan få livet att vara sådär underbart. 

 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails