2013/05/04

Nettans pepplördag

Lördag igen och lördag betyder pepp.

2013-05-04 10.02.16Jag har idag satt personligt rekord på löpningen. Jag kan nu stoltsera med hela 11 minuter i 8,2 fart. Det där är jag riktigt stolt över. Nu drar det liksom i mig för att jag ska kunna slå det på måndag eller i alla fall komma upp i samma. För jag tycker det går lättare att träna på lördagsförmiddagen när jag inte gjort något under dagen än på måndagseftermiddagen efter jobbet. Jag känner mig mycket lättare i kroppen idag än om måndagar. Men det är nog ganska bra saker att veta om när det känns tyngre om måndagar.

Jag satt och tittade lite på mina mått sedan jag började och wow säger jag bara. Idag är det lördag så då får jag säga så. Sedan första anteckningen 2012-08-27 till i måndags 2013-04-29 (mäter mig en gång i månaden) har måtten ändrats med följande:

Hals: –4 cm
Bröst: –13 cm
Under bröst: –15 cm
Midja: –15 cm
Höft: –15 cm
Stuss: –13 cm
Lår uppe: –7,5 cm
Lår nere: –3,5 cm
Arm uppe: –5 cm
Arm ner: –3,5 cm

Massa siffror för andra men ganska häftiga för mig. Jag har sammanlagt tappat hela, håll i er, 94,5 cm på min kropp. Jag klappar mig på axel och säger att jag är mycket duktig.

Nu blir det en dusch innan lapa D-vitaminer står på schemat. Önskar er alla goa peppare och givetvis alla andra också en riktigt härlig lördag. Det ska jag ha. Surfar på vågen liksom.

 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Wooow!!! Klappa dig från mig me och säg att du e duktig!!
Skit bra jobbat!! :)

/Jessica

Nettan sa...

Tack :-) / Nettan

Unknown sa...

Grymt bra jobbat!!! Nej man har ju bättre/sämre dagar.. :)

Nettan sa...

Tack :-) / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails