2013/05/20

Åh, herregud nu är timmen slagen för det stora provet

Åh, herregud nu är timmen slagen för det stora provet. Ett prov som jag verkligen vill klara med av någon anledning redan nu tvivlar starkt på. Det är ju lite dumt, det där med tvivel eftersom det då är lättare att ge efter.

Provet stavas: G L A S S

En hel balja glass ligger och lockar i frysen. Lilly hade ganska hög feber och ville ha glass och jag kan ju liksom inte säga:

-Nähä du, glass blir det ingen för då finns risken att mamma bara råkar svulla en baljan ikväll och skyller på att någon glömt sätta in den så den fick slängas.

Tror inte jag hade varit så populär då, vid något av tillfällena. Men se nu står den där och är det något jag är svag för så är det glass. Glass med sylt, glass med strössel, glass på pinne, glass med kladdkaka, glass med kex, glass med cola eller varför inte glass a´naturell. Glass är liksom själens bomull som har en förmåga att kunna linda in alla sorger. Inte för att man behöver ha sorg för att äta glass precis men det var en fin metafor på något vis.

Men glass är gott, det är riktigt gott, och min stora last under sommaren som jag måste lära mig att tygla. Så hur gör jag inte det bäst om jag inte kan sitta här hemma med glansiga mungipor och sukta men inte röra den där baljan. Den är ju liksom till sjuklingen. Fast jag undra om sjuklingen verkligen behöver en hel balja? Klart hon gör.

Provet fortskrider nog några dagar. Puh, jag kommer ju bli svettig av detta. Tur jag köpte många grapefrukt så jag har till ikväll.

Wish me luck. 

010

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails