2013/05/22

När det dunkar, sliter och värmer i mig

Jag älskar verkligen den där nyfunna känslan. Känslan som infinner sig efter ett träningspass. När kroppen och varje muskel dunkar, sliter och värmer i mig. När den där känslan av träningsvärk kommer smygandes och den kommande smärtan känns nästan njutbart.

Den där känslan har jag nu, några timmar efter mitt pass. Efter en halv mil löpandes och gåendes om vartannat känns benen som spagetti och träningsvärken gör sig påmind på baksidan av låren, skinkorna och vaderna. Det är skönt i kroppen på något konstigt vis.

Jag trodde väl aldrig jag skulle säga att träningsvärk är skönt och att jag mår bra av det.

Jag känner mig hög i kroppen. Jagar endorfiner som får mig att känna denna sköna känsla. Jag vet inte riktigt om det är normalt men det är fasen njutbart att pressa sig själv, bara så pass mycket att det fortfarande känns bra.

Kära doktorn, är det något fel på mig? Jag har aldrig haft dessa känslor innan.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails