2013/07/17

Var finns alkolåset?

Alkolås hade suttit fint på mer än bilar kan jag meddela.

Efter två glas vin borde det finnas alkolås på telefonen, helt ärligt. Inte så mycket för att jag är en sådan som ringer och sms:ar gamla ex. Kan kanske vara så att efter 22 år räknas det inte som ex fast i ärlighetens namn har jag väl inte så många äkta ex utan snarare bara en mass gamla ex KK:are. Visst att man skulle kunna skriva till dem men sådan är inte jag.

Jag är däremot en sådan som mycket väl kan lägga upp lite konstiga statusar på facebook, ofta kanske lite väl avslöjande fast vem är prydd liksom. Inte jag men kanske min andra hälft inte alltid tycker det är så roligt när både min och hans vänlista, taggar naturligtvis, får reda på att vi knullat som kaniner, fast skrivet med lite metaforliknande meningar.

Jag är även en sådan som mycket väl bildbombar både facebook och instagram. Glas, flaskor och allt annat som är av totalt ointresse men som ändå av någon anledning fotas kan mycket väl hamna officiellt. En och en annan urringatbild kan också komma med. Fast det är nog snarare så att det är när man är på lite större fester och inte enbart sitter hemma själva med ett glas, eller två, vin.

Jag är även en sådan som mycket väl skriver ett inlägg på bloggen. Mobilblogga är ingen höjdare. Meningar som är helt oförståeliga idag men som troligtvis var solklara när jag skrev dem. När man sitter där och skriver så flyttar bokstäverna dessutom på sig. Man siktar liksom på k:et men lik förbannat är det l:et som hamnar i ordet. Jäkla konstigt fenomen det där. Och eftersom jag i normala fall brukar vara så väldigt duktig att kontrollera, not, när jag skriver med t9 så är det inte bättre då. 

Och detta är efter två glas vin. Jag tål inte mycket även om jag nog skötte mig bra igår.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails