2013/07/20

Känns lite overkill även för mig

Är det så att vägen mellan Hålan och Ikea skulle börja kännas lite sliten och guppig så kan det mycket väl vara så att jag har en liten aning om anledning.

ikeaJag erkänner, “viftar lite generat med handen”, att det kan vara den Nettuanska familjens fel helt enkelt. Det är ju så att planeringen har inte varit den bästa för vad som ska inhandlas till det nya köket, fast vi fick färdig planering av kökspersonalen i Kamprardlandet med antal och allt, så vi har redan nu kört några gånger. Fyra gånger för att vara exakt eftersom jag tuffade upp idag för att köpa en upphängning till de nya skåpen.

Fyra gånger på ca en och en halv vecka känns lite overkill även för mig. Fast idag var jag själv och “råkade” ju handla lite mer än bara den där skenan. Lite dumt kan man tycka då det faktiskt är så att vi är väldigt trångbodda nu med grejer i hela huset, utom i köket då där de ska stå sedan. Men vem tänker på det liksom när man är själv och ingen som påpekar detta uppenbara för mig. Aja, det löser sig nog ska ni se.

tre apor

Jag har dessutom fått “flyttstäda” då vi måste lämna tillbaka hus och kök till grannarna som kommer hem idag. Jag är så tacksam att jag haft tillgång till deras hus denna vecka men börjar förstås fundera på hur kommande vecka ska se ut. Men jag har hopp om att det ska lösa sig inom de närmaste dagarna. Kära maken jobbar så det glöder om verktygen. Och glöder det inte om verktygen så ryker det ur öronen på honom när han funderar på hur han ska lösa allt. Han är händig, min man, så jag tror han fixar det alldeles snart.

Sedan längtar jag förstås också att få visa före och efterbilder och få er alla att häpna. “Åh, är det verkligen samma kök liksom?” Jomen kommer jag säga. Så snart ska jag visa.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails