2013/07/03

Det är jobbigt att inte alltid känna sig så behövd

Så jag saknar Molly. Hon är ju iväg på kollo och åkte i måndagsmorse och vi ska hämta henne på söndag.

Det känns så otroligt konstigt att öppna och stänga hennes dörr men där är ingen Molly.

Jag skulle vilja ringa kollot för att höra att allt är bra med henne och få höra henne. Det hade varit av ren egoism att göra det eftersom jag samtidigt vet att de naturligtvis hade hört av sig om det inte hade varit bra. Men jag hade ändå velat få det bekräftat.

Det kommer att bli jobbigare och jobbigare ju längre veckan går samtidigt som dagen som vi ska hämta henne kommer närmare.

Jag saknar till och med lite bråk. Fast det säger jag nog bara nu för jag kan inte riktigt förstå att jag faktiskt gör det. Ja ni förstår.

Samtidigt som det är spännande när de växer upp och hur varje fas och ålder förändrar dem så är det ändå lite jobbigt. Det är jobbigt att inte alltid känna sig så behövd som man varit tidigare. Det är jobbigt att inse att hon har ett liv bredvid oss, att hon klarar sig utmärkt utan mamma och pappa en hel vecka.

Men jag hoppas att hon har det underbart roligt och att det ska bli ett minne hon har med sig sedan.

004

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails