2014/01/31

Herregud vilka idioter det finns

Kalla mig bitterfitta, gnällkärring eller bara allmänt känslig om ni vill.

Herregud vilka idioter det finns i trafiken. De flesta har varit ganska hänsynstagande denna veckan.

Men idag fredag, herregud säger jag bara, när folk vill hem och hålla helg.

Så fort vägarna har blivit lite bara så verkar det som om folks vett är helt bortblåst. Att vägarna är bara, att det är –4 grader och att det duggar lite smått verkar vissa inte se.

Jag hade en rövpressare efter mig hela vägen hem idag. Den låg så nära att jag vågade inte ens bromsa till lite lätt för att visa mitt missnöje. Hade jag gjort det hade den suttit i bakänden på mig. Det som irriterar väldigt mycket är att fanskapet inte körde om när den hade möjlighet utan fortsatte pressa.

När jag skulle svänga av stora vägen följde den efter. Jag saktade in och bromsade lite försiktigt. Greppet var lika med noll men inte fattade den det för det utan fortsatte pressa.

Jag kan inte förstå vad det är folk inte fattar. Det borde säga sig själv vad som händer med vägen i minusgrader och duggregn. Fattar man inte det, samt tror att man är odödlig, så har man inte i trafiken att göra.

Jag må vara lite mesig i vinterväglag men jag förstår ändå att kommer jag fram till en bil som kör saktare än vad jag gör så kommer jag liksom inte fortare fram bara för att jag ligger upp i häcken på den. Så jag kan lika gärna hålla dennes takt men på behörigt avstånd. Detta ger mig samma hastighet som om jag ligger uppe i röven på den. Enkelt eller hur?

Så med sådan idioter i trafiken får jag se om jag vågar mig ut med tjejerna i bilen imorgon när vi ska på bio.

Inte ens en avkräkning som denna får mig på bättre humör just nu. Så kalla mig gärna bitterfitta, gnällkärring eller allmänt känslig om ni vill.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails