2014/01/28

En styck helt vanlig morgon?

Ibland borde man inte men så kan man inte låta bli.

Att visualisera följande.

En styck liten telning som siggar ihop över, troligtvis, en petitess och sedan är det liksom kört.

En styck kär make som gör sina morgonbestyr, med låst dörr.

En styck liten telning som siggar ihop ännu mer över den låsta dörren och nu slänger upp den andra dörren, några gånger, mot dörren en styck kär make sitter bakom.

En styck låst dörr som gnäller, knakar eller något annat och spricker i “fogen”.

En styck kär make som nu verkligen har en låst dörr framför sig. Så låst att den inte går att olåsa.

En styck kär make som med full kraft kör en axeltackling på den låsta dörren. Den knakar lite till.

En styck kär make som med full kraft kör någon egenkomponerad spark och ett primalskrik när dörren ger med sig.

Två stycken telningar som står utanför och ser ut som fågelholkar över en utrusande, hårdragande, ursinnig fader.

En styck kär make som är gråtfärdig över att det nu inte bara är pelletsbrännaren som är sönder.

En styck gråtande liten telning som nu fått reda på att det inte blir någon veckopeng innan dörren är betald.

En styck helt vanlig morgon?

Men vad vet jag, jag fick det bara berättat. Då av en fnittrande kär make.

Jag ställde frågan:

-Förstår du nu hur Olle (svärfar) hade det?

Jag vet inte om mitt budskap gick fram eller om en styck kär make valde att förtränga det. Sådan far sådan dotter, en av dem i alla fall.

Fotor012819501

En styck trasig dörr.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails