2014/04/24

Det har ju alltid tvistats om det är skönast för mannen eller kvinnan och jag har svaret

Då har man blivit utskälld också idag. Min skamsna blick slog jag ner.

“Tops är bara till för barns navlar, inte öron.”

Jo det visste jag ju men har liksom förträngt det, det är ju så skönt. Superskönt alltså. Det har ju alltid tvistats om det är skönast för mannen eller kvinnan och jag har svaret. Är det skönast för fingret eller örat? I rest my case liksom.

Fast idag kan det hända att jag är av en annan uppfattning att stoppa saker i örat. Jag är helt oskyldig till det men det är inte min läkare, öronläkaren. Han började snällt med att stoppa en stor svart tratt i mig. I tratten riktade han en kamera så på alla bildskärmar i rummet dök mitt innanmäte upp. Kan upplysa om att det är hårlöst där i alla fall så ännu är jag ung. Sedan kör han i en smal liten sak som suger. Att ha en sugande sak precis vid trumhinnan är ingen wow-upplevelse kan jag tala om. Hade jag inte haft tinnitus innan hade jag troligtvis fått det då. Herregud, ett sugandes jetplan.

Jag svor lite för ont som fasen gjorde det. Det kan hända att jag svor en hel liten ramsa. Men artig som jag är så bad jag naturligtvis om ursäkt. "Det gör inget så länge du sitter stil så". Äh, det gjorde jag men mest kanske för att det stod en sköterska och höll mitt huvud i ett järngrepp.

Han fortsatte sedan att vrida, vända, snurra och allt möjligt innan domen föll.

Det positiva är att jag har friska, hörande öron. Det negativa är att orsaken till yrseln inte är hittad. Han, örondoktorn, hade dock en teori om att även den kan bero på spänningar i nacken. Lite samma som tinnitusen, att den blir värre när jag är spänd i nacken. Men något säkert svar har jag inte fått. Så nästa steg blir väl att få till en CT-skalle så jag kan se om där finns något där. Jag hoppas ju att där är något men att det bara är sådana bra att ha saker som ska vara där naturligtvis.

Jag har dessutom lyckats komma upp i frikort på 6 månader. Det säger lite om alla konstigheter jag varit med om nu. Senast jag kommit upp i frikort var när vi höll på med IVF-behandlingarna och det är ju ett tag sedan.

Nåja, nu ska vi bara se om denna gamla, utan-hår-i-öronen, hund har lärt sig något om tops. Jag hoppas det men kanske får ta det säkra före det osäkra. Papperskorgen nästa.    

 

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha. Sitter på tåget på väg till jobbet och småler och gör att för att inte brista i skratt. "Om det är skönast för fingret eller örat". Haha! Du är bara fär underbar. Made my day. Tråkigt med yrslen bara. Hoppas snart att de hittar en förklaring. Kram och trevlig helg

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails