2013/11/07

Funderar på vad det blir för vuxenfilm ikväll

Ibland kan saker bli lite fel utan att man tänker på att det kan bli det.

Som när kära maken möttes av en leendes fritidspedagog som stoppade honom för att berätta något.

Den lilla telningen och hennes kloka klasskompis hade suttit och diskuterat när de var tvungna att gå och lägga sig.

-Jag måste lägga mig vid sju eller halv åtta berättade hon för sin kompis. (Hon har inte riktigt koll när läggdags är faktiskt inser jag nu). Hennes kompis hade nickat och berättade sedan att hon fick minsann lägga sig vid nio eller halv tio.

Den lilla telningen hade spärrat upp sina ögon och i förfäran utbrist:

-Men då hinner ju inte din mamma och pappa titta på vuxenfilm som min mamma och pappa brukar göra.

Fritidspedagogen stod och fnissade medan han berättade. Det kan nog vara lite spännande att jobba på skola när små smarta barn har allvarliga diskussioner.

Jag fick ett samtal av kära maken sedan:

-Alltså vi måste sluta säga vuxenfilm. Jag tror det blivit lite fel.

Funderar på vad det blir för vuxenfilm ikväll.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails