2012/09/10

Jag låter Robban förföra mig

Hemmastudie-dagarna är hektiska måste jag säga. Det är mycket att läsa och emellanåt känns det som om man läser samma stycke om och om igen för att tankarna plötsligt börjat vandra.

Jag pausar därför en stund nu och låter Robban förföra mig med sig sexiga stämma. Jag låter honom ta mig på en resa där vi åker andras tåg ut i skogen för att hälsa på den där Charlotte. Han får mig att höra andra röster, någonstans där mellan dagarna när han sensuellt viskar: Låt oss gå till sängs.
Jag svarar att bara det är så länge det är nära mig.
10.15 en lördagskväll visar han mig den hängande trädgården. Vi leker för stunden och jag känner mig som hans primärval.

Jag vaknar på morgonen och han viskar: Ge mig åter en natt som denna.
Jag stirrar ut på havet innan vi går vidare.

Ja, den där Robban kan verkligen förtrolla en.

robert smith

Undra om det blir lättare att läsa nu eller om jag bara gjort saken värre ;-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails