2009/12/18

Varför är det så svårt att tända?

Hemma från jobbet idag också eftersom läkaren rekommenderade det. Hade då tänkt att tjejerna skulle vara på dagis vanlig tid idag så jag bara hade kunna ta det lugnt och ta hand om mig själv.
Men då mitt i denna kalla vinter bestämde sig lilla blå för att trilskas. Vägrade start i morse. Och Rickard var sen eftersom vi fick putta denna lilla safiren åt sidan eftersom den stod bakom den stora bilen. Det är tur att du är liten, min lilla ädelsten ;-).
Kan säga att jag inte alls var populär när jag kom in och sa till Molly att det inte blev något dagis. Det var ganska kinkigt en bra stund efter men som alltid la det sig till slut.

Här är kallt.
Tände i kaminen med det sista tändblocket. Höll tummarna att ett mirakel skulle hända och jag skulle lyckas tända.
Varmt och sprakande ville jag ha det. Känna värmen spridas i detta vinterbonade hus.
Men istället ser det ut såhär.
Jag har försökt tända med en hel måndagsreklam-hög så det säger ju ganska mycket om hur mycket jag har försökt.
Jag lägger in och tänder. Det brinner en liten stund, i tidningen då, och sedan slocknar det.
Sista jag la in brann inte ens tidningen upp.
Alltså jag fattar inte varför jag har stå svårt att tända denna jäkla kaminen. Jag gör precis som Rickard säger att jag ska göra men fanskapet brinner inte.
Jag blir så irriterad.
Lite bensin kanske hjälper ;-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails